התאמת מטפל סיעודי – סיפור של הצלחה

תפריט
קטגוריות

התאמת מטפל סיעודי – סיפור של הצלחה

מרביתנו מכירים את הקשיים הכרוכים בהעסקת מטפל זר להורינו המזדקנים. אחד הקשיים המהותיים הוא מציאת המטפל המתאים, כזה שיענה על הצרכים של ההורים, שידע לטפל בהם במקצועיות ויעשה זאת במסירות מתוך שליחות ולא מתוך חובה וברירת מחדל.

חברת מתן עושה כל שביכולתה למצוא את אותם מטפלים סיעודיים מקצועיים שעבורם מקצוע הסיעוד והטיפול הינו שליחות ומקצוע בו הם רוצים לעסוק, ולא מקום עבודה אליו היה הכי נוח להגיע.

סיפור הצלחה של מטפל סיעודי אחד, וזוג הורים מזדקנים

  • תיאור המקרה הינו אמיתי לחלוטין, השמות בדויים לצורך שמירה על הפרטיות;

היכרות עם בני הזוג

נתחיל בהיכרות עם הזוג ש', דוד בן 76 אובחן כחולה אלצהיימר לפני כשנתיים, מחלת האלצהיימר מתבטאת אצלו בהתפרצויות זעם, התנהגות אגרסיבית, חשדנות כלפי סביבתו, חוסר התמצאות בסביבתו ובזמן, בלבול ואיבוד הזיכרון לטווח הקצר והבינוני. אשתו שרה, בת 71, טיפלה בו במסירות מרגע אבחון המחלה, אולם לפני כחצי שנה החלו סימפטומים של אלצהיימר גם אצלה, ולפני כשלושה חודשים אובחנה גם היא כחולת אלצהיימר. לזוג ש' ילדים מסורים שעושים ככל שביכולתם לסייע בטיפול, אולם בשלב המציאות המורכבת בה הם מטפלים בילדיהם הקטנים והצורך של הורים בהשגחה צמודה, הם נתקלו בקשיים רבים והיו על סף ייאוש.

טיפול וסיוע של עובדת סוציאלית

עובדת הסוציאלית של מתן, מלווה את הזוג ש' מזה זמן, היא סייעה להם לקבל את גמלת הסיעוד מביטוח לאומי, ואכן שני בני הזוג קיבלו את הגמלה הגבוהה ביותר בתוספת שעות עזרה מהקרן לרווחת ניצולי שואה. אולם, העובדת הסוציאלית וילדי הזוג ראו שגם היקף השעות הרחב שהם קיבלו אינו מספיק, בהמלצה ובשיתוף גם גורמים במשרד הרווחה, שני בני הזוג ביקרו מידי יום במרכז יום לקשיש בעיר מגוריהם וקיבלו מענה לרוב שעות היום. אך כאשר הגיעו הבייתה לאחר מרכז היום, הבעיות האמיתיות החלו לצוץ; הם היו יוצאים מהבית ושוכחים לאן לחזור, לא פעם נגרמו קונפליקטים עם השכנים בשל חשדנות והתפרצויות זעם, במקרים מסוימים הם אפילו סיכנו את חייהם על ידי השארת תנור דלוק / גז פתוח. המשפחה הייתה אובדת עצות ומתוסכלת, הם החלו לחשוב על פתרונות נוספים בינהם אפילו מעבר לבית אבות. העובדת הסוציאלית שהבחינה בקושי של הילדים לשלוח את הוריהם למסגרת חיצונית סירבה לוותר. והציעה להם את האפשרות של העסקת מטפל סיעודי זר.

הכשרת מטפל סיעודי והצעד הראשון להצלחה

העובד שהוצא להם הוא קומר, בן 47 מסרי לנקה, עוד לפני הגעתו לישראל, ראה את מקצוע המטפל הסיעודי כשליחות, כתפקיד שבעזרתו הוא יוכל לסייע לאנשים במצוקה. קומר, נרשם לתוכנית לימודים רחבה בסרי לנקה, התוכנית הינה תוכנית בינלאומית מוכרת ומשמשת במגוון רחב של מדינות כסטנדרט עבודה למטפלים סיעודיים. בית הספר בו למד קומר בסרי לנקה מנוהל על ידי חברת אביעד, הלוא היא חברת בת של חברת מתן, ומטרתה היא לקדם את נושא הכשרת העובדים הסיעודיים. כחלק מתהליך הכשרתו של קומר, הוא למד באופן נרחב על מחלת האלצהיימר – מהן מאפייני המחלה, כיצד המחלה באה לידי ביטוי ומהן הדרכים היעילות והאפקטיביות להתמודד עימה. כך, שהעובדה שהוא מגיע לישראל לטפל בבני זוג חולי אלצהיימר לא הפחידה אותו כלל אלא, אף גרמה לו להיות נלהב יותר לגבי הגעתו ועבודתו בישראל.

תם אך לא נשלם – המטפל הסיעודי מגיע לישראל

המשפחה נערכה לקבלתו של קומר, והיו ספקנים לגבי הצלחתו וקליטתו אצל הורים, הן בשל סיפורים ששמעו על מטפלים סיעודיים אחרים, והן בשל המצב הקשה של הורים.

קומר, הגיע לישראל בתחילת נובמבר 2015, ההשתלבות שלנו עם בני הזוג ש' הייתה כאילו זה שידוך משמיים, המשפחה מתארת הקלה משמעותית בעול הטיפולי שהם חשו, ויתרה מזאת, מתארת אותו כ'דבר הכי טוב שקרה להם'. קומר מצידו מתאר את האתגר שבטיפול בבני הזוג, ועם זאת, מצפה להמשיך ללמוד ולהתפתח בתחום הטיפול הסיעודי כאן בישראל.

צוות העובדים המקצועיים של חברת מתן, ממשיך ללוות את המשפחה ולתמוך במטפל.

מוגש מטעם: מתן שרותי סיעוד כאן בשביל לתת לכם שרות מיידי מהיר ויעל. צוות שלם ומגוון יענה ויכוון אותכם בתהליך קבלת עזרה סעודית לאדם שקרוב אליכם. ללא התחיבות. 09-7672345 050-6879345

איזה נושאים מעניינים אתכם?

מעניין? שתפו.  אהבתם? לחצו like

צרו קשר ונעזור לכם בטיפול באנשים שחשובים לכם + תודה:)

תפריט נגישות

בואו נהיה בקשר

דרוש עזרה לקבלת מטפל/ת ?

רוצים לברר את הזכויות לקבלת טיפול סיעודי?

בואו נעבור לטלפון...

הצוות שלנו ישמח לעזור

מחפשים עבודה עם משמעות?

עובדים סוציאלים, מטפלים ומטפלות

בסביבה חמה ובתנאים מצויינים

השאירו כאן פרטים

וניצור קשר בהקדם

גם בעיתות שלום,
וגם מלחמה
אנחנו כאן בשבלכם

הסניפים פתוחים

קבוצת מתן

דגל ישראל

Looking for Purposeful Work?

We are Hiring!

Join Us!