מטפל סיעודי מה זה עולה לנו

תפריט
קטגוריות

מטפל סיעודי מה זה עולה לנו

כמעט כל מאמר בנושא מחיר המטפל הסיעודי מציג פן כלכלי מאוד ספציפי, סיכום כלכלי ברור, התייחסות לחוקי תעסוקה והרבה מספרים, הרבה מאוד מספרים. כאילו שפסחנו לגמרי ההתייחסות שלנו לצדדים הנוספים – למחירים הנוספים.

במאמר הזה אני רוצה להתייחס למחיר אחר, למחיר הנפשי שהמטפל הסיעודי עולה לנו, ולמחיר הזה יש שני צדדים, הצד הראשון הוא המטופל עצמו, הצד השני הוא אנחנו – ההורים, הילדים, הנכדים, בני הזוג.

 

איך משפיע טיפול סיעודי על המטופל?

אני אתחיל במובן מאליו, המטופל, זה שבעצם נעזר בפועל בשירותיו של המטפל הסיעוד. קודם כל ננסה יחד להבין מה זה טיפול סיעודי? מה עושה המטפל הסיעודי. במילה אחת אפשר לסכם את התשובה – הכל.

תחשבו על אותו מטופל או מטפלת שהגיע לגיל מבוגר, כל חייו היה עצמאי, מתפקד בכוחות עצמו והיה זה שאחראי על הטיפול בעצמו ובסביבתו, הוא טיפל בכם הילדים שלו, בנכדים שלו, בהוריו המזדקנים, והיום, היום הוא במצב בו את הדבר הבסיסי והאישי ביותר אינו יכול לעשות בכוחות עצמו – הפעולה האישית של מקלחת או שירותים מצריכה ממנו לבקש עזרה ולהסתייע באדם אחר.

 

תחושות של מטופל סיעודי – מה אומרים המחקרים?

המחקרים בתחום היום מצביעים על כך, שאובדן העצמאות הזה למעשה מקביל לתהליך של אבל, אותו אדם חווה אבל לכל דבר ועניין, הוא מתאבל על אובדן העצמאות ונאלץ להתמודד עם מציאות חדשה בה הוא אינו עצמאי, מתקשה לתפקד תלוי בסביבתו על מנת שיוכל להמשיך ולהתקיים. ועדיין לא דיברנו על תחושת הערך העצמי, מאדם שנותן, עושה ומסוגל הופך המטופל לאדם חסר יכולת לתפקד ותלוי בסביבתו, לא פעם תחושות אלו הופכות לדיכאון קליני ותחושות קשות של אובדנות – למה לי לחיות שאין לי ערך יותר?…

 

מטפלת סיעודית מה "המחיר" שאנו משלמים?

הצד השני במשוואה זה אנחנו, על פניו לא משלמים מחיר למעט המחיר הכלכלי, האומנם? אני אקח אותכם שנים אחורה, לימי ההסתגלות של ילדיכם במסגרות, החששות, הדאגות התהיות, האם הילד / התינוק יסתדר, האם ידאגו לו, האם יאהבו אותו, האם יטפלו בו כמו שאני רוצה לטפל בו. נוסיף לזה את רגשות האשם שאנו נותנים למישהו אחר לטפל ביקר לנו, קיבלנו מחיר לא פשוט. אז הבאנו את המטפל או המטפלת הכי טובים שמצאנו והשארנו בידיהם את ההורים שלנו, הסבים שלנו, וכדי לוודא שהם מטפלים ולא מנצלים התקנו מצלמות, ואנחנו בקשר מתמיד עם התאגיד או חברת הסיעוד כדי להתעניין ולעדכן, להתעדכן. ועדיין רשות האשם והדאגה מתקשים להשתחרר.

 

החדשות הטובות, זה שיש מה לעשות, לשני הצדדים של המשוואה, מאמרים נוספים יתייחסו לכל צד ולנקודות בהן ניתן להקל על המחיר הנפשי הזה. החדשות הפחות טובות? המחיר לא יורד לחלוטין, נוכל להפחית אותו במעט, נוכל לרכוש כלים שיסייעו לנו להתמודד איתו, אבל הוא בשלו ועדין יהיה שם.

 

מוגש מטעם: מתן שרותי סיעוד כאן בשביל לתת לכם שרות מיידי מהיר ויעל. צוות שלם ומגוון יענה ויכוון אותכם בתהליך קבלת עזרה סעודית לאדם שקרוב אליכם. ללא התחיבות. 09-7672345 050-6879345

איזה נושאים מעניינים אתכם?

מעניין? שתפו.  אהבתם? לחצו like

צרו קשר ונעזור לכם בטיפול באנשים שחשובים לכם + תודה:)

תפריט נגישות

בואו נהיה בקשר

דרוש עזרה לקבלת מטפל/ת ?

רוצים לברר את הזכויות לקבלת טיפול סיעודי?

בואו נעבור לטלפון...

הצוות שלנו ישמח לעזור

מחפשים עבודה עם משמעות?

עובדים סוציאלים, מטפלים ומטפלות

בסביבה חמה ובתנאים מצויינים

השאירו כאן פרטים

וניצור קשר בהקדם

גם בעיתות שלום,
וגם מלחמה
אנחנו כאן בשבלכם

הסניפים פתוחים

קבוצת מתן

דגל ישראל

Looking for Purposeful Work?

We are Hiring!

Join Us!